29 Haziran 2014 Pazar

2014 LYS SONUÇLARININ KIZ TEKNİK , ANADOLU ve MESLEK LİSELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖSYM  kurumu 2014 LYS  verilerini internet sitesinde açıkladı.

Bu verilere bakarak  meslek lisesi öğrencilerinin  bu sınavlarda başarılarının düşük olduklarını görebiliyoruz.

Ben İstanbul vilayetinin bir ilçesinde  Kız Teknik , Anadolu ve Meslek lisesinde öğretmenlik yaptığımdan        - ki daha önce iyi bir Anadolu Lisesindeydim - bu açıdan kendi gözlemlerimi ve duygularımı yazmak istiyorum.

Kız  Meslek Liselerine genel olarak ailelerince  yüksek eğitim hedefi olmayan , gelir düzeyi  iyi olsa bile bu seferde çocuklarıyla ilgisi olmayan ailelelerden öğrenciler geliyor.

Bana  , senenin başında verilen 9/C sınıfı  benden alınarak , çok yaramaz ve disiplinsiz 9/B sınıfını bana verdiler. 

Bir sınıfı tanıyıp daha sonra başka bir sınıfın rehberliğini almak  yemin ediyorum , Çin işkencesinden daha korkunç bir şeydir öğretmen için.

Rehberlik saatinden çıktıktan sonra  gözlerimden yaşlar akmıştır öğretmenler tuvaletinde . Çünkü senenin başında size bir sınıf verilir  o sınıfı toparlarsınız ..1 Ay sonra - ki  4 haftada çocukları  iyice yönlendirmeye başlarsınız - Eğer gerçekten ilgilenir ve zaman verirseniz tabiki !

Sınıf Öğretmenliği  güçlü bir gözlemi  , zaman  ve ilgiyi gerektiriyor .

9/B sınıfının benden önceki öğretmenine alışan öğrencilerle  - benim kendime özgü uslubum ve tarzım var - bi süre ne onlar beni istediler , nede ben onları (açıkcası bende bu ciddiyetsiz , lakayt öğrencileri )istemedim.

Müdür Baş yardımcısı ; " Bu sınıf sizin ,  program göçer " deyip eski sınıfıma geri dönemedim.

Baktım Disiplinsiz 9/B sınıfından kurtuluş yok , kabullendim ...Rehberlik saatleri 2-3 ay işkence gibi geçti..Sonrasında çocuklarda mızıldanmayı bıraktılar , baktılar ki ben asılıyorum onlara ve bırakmıyorum onların peşini o zaman yavaş yavaş bana alıştılar.

Bir hedef yazdım onlara ;Derslerinde Başarılı Olmak

Daha Lise 1. sınıfta olan   kız öğrencim  6. hafta rehberlik dersinde şöyle bağırmıştı "ceyiz hazırlamaya başladım , koca bulup evleneceğim  , neden ders çalışmakla uğraşayım"  diyerek ders dinlememek için elinden gelen hokkabazlığı yapan öğrencilerdi..

Neyseki senenin başında  azarlayıp bağırdığım o öğrencim ders çalışmaya başladı AMA sınıfında içine etti afedersiniz... Bütün sınıf  hakır hakır güldü 10 dakka.

O sınıfın ilgi ve alakasını istediğim gibi bi daha toparlayamadım ..AMA o azarladığım , terslediğim öğrenci  belli bir hedefe tutundu...Diğer öğrencilerimi kaybettim onu düzelteyim derken...

Sonrasında azarlarım  kalaylamalarım başladı tabi...Önce hanım hanım konuşuyordum ..Baktılar hoca bizi gebertcek  kitap ve defterlerini getirmeye , not almaya başladılar..Gerçi 3 - 4 öğrencim sadece çantayla geliyor ..kitabın defterin nerde deyince unuttum hocam lafını dustur edinmişlerdi.

Benim sınıfım 38 öğrencili...Onları bir hedefe yönlendirmek çok zor oluyor benim için...

İlgisiiiizzz  ,  dersle alakasızzz  38  insan düşünün  küçücük bir sınıfta üstüste !!!

Senenin başında  sinir krizleri geçirdim..

Sınıfta  öğretmenin karşısında nasıl  oturulacak , 

Çöpler çöp kutusuna atılacak ( Dalga geçmiyorum bu seneki çocuklarda hijyen bilgisi almadan gelmişlerdi meslek lisesine  ben saatlerce öğrencilere bunu anlatıp durdum..İlkokulda kazanılması gereken davranış halbuki bunlar ! =

Nasıl verimli ders çalışmalıyız ...Bunu öğretirken ( ellerinde pahalı android denen cep telefonlarından , azarlayarak kapattırıp zorla dinlettirdim..)

Her neyse 2 öğrenci okulu terketti...(1 öğrencim bir hocayla makyaj yüzünden  kavga edip okulu bıraktı , 1 öğrencimde devam etmediğinden -telefonlarımı açmadı bile - okulu bıraktı ) 36 öğrenciyle devam ettim ...4  öğrenci çıkar üniversite sınavlarında başarılı olabilecek .. Onlarda test çözüp çalışırlarsa tabiiii....

Eğitim Bakanlığı ne yaptı?

 Bu sene Matematik dersini 6 saate çıkardı ! haftada 6 saat matematik..Çalışan ve isteyen öğrenci için bence iyi bir fırsat...AMA  öğrencilerim öyle isteksizlerki bırakmışlar , salmışlar ...hiç kendilerini zorlamıyorlardı bile...Matematiğin 6 sa. olması  hiçbirşeyi değiştirmedi benim gözlemlediğim !

Tamam bakanlık anadolu lisesi öğrencilerinden geri kalmasın haftada 6 sa. mat okusun istiyor ...Bunu anlayabiliyorum AMA benim meslek lisesindeki öğrencim  seçeceği mesleğe odaklanmış...

Ben bu sene sınıfımda 6 sa. mat gördüğü için  belli bir aşamaya gelen öğrenci yakalayamadım ...O kadar inceledim ve üstünde durdum - Gerçi senenin başında bu sınıf benim değildi ondan da kaynaklanıyor olabilir - Hatta MAT test kitapları bile aldırdım onlara ...Bir fark ve ilerleme olmadığını  üzülerek gördüm ...

Okulumuz Sabah - Öğlenci  İKİLİ  eğitimin yapıldığı  bir kurum ...Sabah 07'de ders başlıyor...Pazartesi günleri İstiklal Marşı okunduğu için 06:45'te okulda olunuyor.

Öğlencilerin dersleri 13'te başlayıp 19'da bitiyor. Kışın  16'da havanın karardığını düşünün !!!!

Benim sınıfımda 19'da dersten çıkıp taaaaaaaa   Kartal'a  gece 10:30 evine ulaşan öğrencilerim vardı.

Bu çocuktan ne bekleyebiliriz ki? Yemek ne zaman yiyecek , ne zaman banyo yapacak ? ne zaman yatıp uyuyacak ?

İŞTE  BUDA YETMEDİ  ....BAKANLIK MESTEKİ VE TEKNİK EĞİTİM  MÜFREDATINDA HAFTALIK DERS SAATLERİNİ ARTIRDIIII  !!!!

Yani 2014 - 2015 EÖY   biz  13'te derse başlayıp   20:15 ' te   dersten çıkacağız...

BAŞARI MI ?????

Artır artır ders saatlerini....

İkili öğretimle  , daracık , üstüste 38 - 40 kişilik  yeterince personeli olmadığı için temizlenemeyen  pis  sınıflarda   haftalık ders müfredatı saatini artır ...

Ben  duygularım ve yaşadıklarım bunlar ...

...
Sevgili Ankara DEVLETLULARI ;

Bu çocuklar ne zaman eve gidecekler?

Bu çocuklar ne zaman ders çalışacaklar?

Bu çocuklar ne zaman uyuyacaklar?

Peki gecenin o vaktinde  daha 13 - 14 yaşında olan  evlatlarımız nasıl  yollarda ezilecekler ? Neler yaşayacaklar ?
...
Meslek liselerinin Ders saatini  artırarak  , diğer  değişkenleri düzeltmeden  anadolu liselerini yakalayabileceklerini  pek düşünmüyorum ...

Bir iki  öğrenci anca  kendi çaba ve çalışmalarıyla  sınavda  başarılı olabilir .

Hiç yorum yok: