16 Ocak 2014 Perşembe

İSTEMEKTEN VAZGEÇMEK

BUDA şöyle demiş bundan asırlarca önce ;

- mutsuzlukların ve acıların sebebi istemek ve arzularımızdır..mutlu olmak için , istemekten ve arzularımızdan vazgeçmeliyiz!

Meşhur Aristo ise şöyle demiş ;

- Elinde olanlarla yetinen mutludur.( aklımda bu şekliyle de kalmış olabilir)

Hz. muhammed(s.a.v)  mutluluk için ne demiş  bilmiyorum. havarileri  ona bu konuda bi soru sormuşlar mı ve sordularsa ne cevap vermiştir?  bilmiyorum.

ünlü psikoloğumuz Üstün Dökmen konuşmalarını dinlediğimde hep şöyle der ;

- Mutlu olacağız diye bir şart yok ama güçlü olmalıyız..

Aklıma hemen şöyle bi şey gelir mutlu değilsem nasıl güçleneceğim ki?

mutsuz ve acılar içinde , güçlü olmak için ne yapacağım ki

Mutsuzsam , acı çekiyorsam gücün ne anlamı var...

neyse işte..Bir de mutlulukla ilgili peygamberimizin bi sözü var mı onu bi araştırayım google'da

pes bana beeeeeeee............gidip alışveriş yapmak neden mutlu etmez ki beni...her kadın gibi...(devlet memuruyum..aldığım para belli..alışveriş yapınca mutsuzluğum artıyo..ondandır belki de)

Yüreğinin Götürdüğü Yere Git kitabında “Kendisi ile kavgasını bitiremeyenlerin, bir ideolojinin ya da bir “izm”in bayrağını taşıması ne kadar yanlıştır,”  Susanna Tamaro'dan alıntı

Hiçbi şey taşımak istemiyorum
   ***
gelecekte öleceğimi ve toprak olacağımı biliyorum...Tek bilebildiğim emin olabildiğim gerçek...
ölümlüyüm ..sınırlı zamanım var.. 40 senedir bu dünyadaydım..41. yaşımdan 19.uncu günüm bugün

41. yaşımda ...yapmak istediklerimin tümünü yapmak istiyoruuuuuuuuuuuuum
***
BUDA ne demişti ..istemekten ve arzularından vazgeç..(istemekten vazgeçmek istemiyorum...hayatımı  cennete çevirip güzelleştirmek istiyorum ..Okulda  öğrencilerimle boğuşmak her ne kadar yorucu olsa da mutluluk verici ama incitici olabiliyor bazen ve yıpratıcı

Demek ki BUDa benim için pek olmadı ..




Bu minnacıcık evde mutlu bi kadın yaşıyor...
 Her gördüğümde yüzünde sıcacık gülümsemesi var..mutluluk varlığa bağlı bişey de değil ..


Aristo'nun sözü de iyi ama oda bana yeterli değil..



Mutluluk çalışmalarımızın toplamı olabilir ...eh belki?

Mutluluğun formülü çok açık diyor bi şarkıda ..tırın tırınnomm tırinay nay noom

***
peygamberimizin mutlulukla ilgili sözü : google  okumamda şöyel sözlerine rasladım ama

Bazı davranışları yapki aydınlanasın...
Şunları yaparsan şu olur şeklinde öğütleri var...

Asansöre bin ki , 4. kata çıkabilesin gibi...

Mutluluk kelime içinde kullanılmış bi sözü(hadis)  var mıdır?

( iç  iç en içimden bir ses ; Havva kız kalk yat ..git uyu ..yarın bi ton işin var ..okulda kıyamet kopuyo..öğrenciler notunu yükseltmek için üstüne üşüşüyor ..Kafyı yiycen şu bilgisayarı kapat..Gece yarısı oldu ...günlüğe yazı yazmayı bırak !içimden derinlerden bi sese cevap veriyorum..

 - yazmak istiyorum , yazmak ..
- kalk uyu ..yarın bi ton koşturmacan var..
- tamam gidiyorum...Allaha şükür ..elim ayağım yerinde..Aklım zekam ..etrafımda bi sürü dost ve arkadaşım.. daha ne ..iyi geceler bana...Millett kusuruma bakmayın pek bi saçmalarım bazen..ne yazdım acaba ..zZzz..iyi uykular


Hiç yorum yok: