16 Aralık 2013 Pazartesi

PHİDİAS DÜNYANIN EN GÜZEL HEYKEL YAPAN ADAMI

eski zamanlarda , günümüzden binlerce sene önce Yunanlı Gezginler  Mısır'a seyahat etmişler ve oradaki haykel sanatçılarını gözlemleyerek ve birlikte çalışarak geri dönmüşler..

Bu gözlemlerin ve çalışmaların neticesinde Yunan  Heykeltraş ve ustaları mermeri artık iyice dantel gibi  işlemenin yollarını geliştirdiler..

Mısır  heykelleri yerinde sayerken , artık yunan  heykellerinde insan vücudunun  uzuvlarını  kolları ve bacakları  ayrı ve uzatılmış  bir şekilde anatomik olarak iyice tarif edebildiler..(Tabi nedense erkek bedenini hep genç ve çıplak , kadın bedenini hep giysili ve buğulu gülümseyişli yaptılar!)

Bu heykeltraş ve ustalardan biride pheidias isimli bir ustaydı ..Atinadaki tanrıça Athena Tapınağını yapar.. Zeus heykeli  ise anlatılırda anlatılır..

Ben antik çağ yunan heykellerine müzelerde seyrederken doyamam nedense..O mermeri işlemeleri..

Nerdeyse hareket edip konuşacakmış gibi yüz ifadeleri falan ..Çok çoşkulular ..

Bugün ;

18.12.2013 tarihinde saat 21:20'de yazıma devam ediyorum..

Evet nerde kalmıştım Bu yazıyı ilk yazdığımda mutfakta yemek yapıyordum ve kızım yanıma  gelerek konuşmaya , her zaman ki gibi sorgulamaya başladı !

-Anne !
- Efendim?
- Allahın adaletsiz olduğunu düşünüyorum.
( ne diyor bu ..Buda nerden çıktı şimdi.. ben akşam yemeği hazırlama derdindeyim ..)

- Neden kızım?
- Çünkü zor görevler kadınlara verilmiş..
- hıı niye?
- Erkekleri günaha sokmamamız için kapalı giyinmek zorundayız..Erkeklerde böyle bi zorunluluk yok..En azından bizim gibi değiller..Allah adaletsiz davranmamış mı anne?

(bu kız ne diyor diyorum içimden..neden böyle zor sorular soruyor )

Düşünüyorum..Açıklaması zor soru ..

- Galiba kadını erkek için , erkeği de kadın için imtihan olarak yaratmış olabilir mi?
Denemek sınamak için...

Kadın ve erkekler  dünyanın gelip geçici heveslerine fazla dalmasınlar , insanlık için ve dünyayı güzelleştirmek için çabalasınlar diye yaratmış olabilir.

-Ama anne erkekler niye  kadından etkilenmek zorundalar ki..ben istediğim gibi giyinebilmeliyim?

- Kızım insanoğlu iyi bir eğitimden geçerse karşısındakinin ne giydiği önemini yitiriyor..iyi bir eğitimden sonra artık sadece öze bakıyorsun..Giydiği kıyafete değil!

Ama iyi bir eğitim sürecinden geçmemiş vede kendini geliştirmemişse o zaman kıyafet aşamasında takılı kalıyor insanımız ve öze inemiyorlar...

-Anne açıklayamadın. b bu işte adaletsizlik yok mu?

( Antik Yunanda bile  o özgürlük ortamında bile kadın  heykellerine elbise giydirdiler..Erkeklere özgürlük tanıdılar..ne bileyim kızım insanoğlunun hastalıklı tarafları çok..Güzellikleri de çok..Biz iyi olana , güzelliklerine doğru mu baksak acaba?

Evet evet , insanın kötü tarafı da var güzel tarafı da var..İçimizde taraf çok...)



Hiç yorum yok: