26 Şubat 2012 Pazar

SORUNSALIM

Ben ilkokul ve ortaokula giderken babam her akşam , ana haberlerini izlerken ayaklarını uzatır keyifli bir şekilde 1 tane sigara içerdi.. Öyle bir zevkle içerdiki bu gün dahi o anları hatırlarım.Babam her akşam tüttürürdü.

Her akşam zevkle içtiği sigarayı bi süre sonra dumanını ben de içime çekmeye ve hoşlanmaya başlamıştım. Birgün ortaokuldayken ortanca ablamla balkonda kimse yokken 1 dal sigara aldık babamın sigara paketinden. Ve içtik. Sonrasında hiç denemedik.

Ben Liseye başladığımda Sigara karşıtıydım !! Yatakhanede 12 kız kalıyorduk . Sigara içenlere kızıyordum - ki içmeyen 2 kişiydik , Mersinli bir arkadaş ve ben - Lise 2 ‘ye geçtiğimde bir gün Edirneli arkadaşım Emine bir gün bi nefes denesene dedi. Bir nefes çektim…O bir nefesten 1 hafta sonra sigara içiyordum 11 kızla birlikte yatakhanede …hemde nasıl…yatakhanenin içi hamam gibi gözgözü görmez şekilde dumanla kaplanıyordu . O zamanlar bi halt yediğimizi zannediyorduk herhalde..

Neyse artık sigarayı bazen 1 ay bıraksamda… yeminler etsemde sonunda hep geri döndüm ona..

Öğretmen çıktıktan sonra okulumdaki en samimi arkadaşlarımla gezmeye tozmaya gittiğimizde yaptığımız en aşağılık tarzda sigara törenleri düzenledik.Mutluyken ve mutsuzken…

Arkadaş grubumdakilerle pastaneye gittiğimizde “yaksana” teklifleri başdöndürücü ve çok cezbedici tekliflerdi.. ve karşı konulamaz ve dayanamadım. Yaktık..

Şu anda beraber çalıştığım Aynur ,Nuran ,Hülya, Y, Ş ve Meral ve en canım arkadaşım Ce ile içtim içtim..Güle oynaya birlikte sigara içmek çok mutluluk vericiydi..Hele o edilen sohbetlerimiz..Gülmelerimiz..

Okulumuz oldukça büyük olduundan bir sürü boş oda var . Alt katlarda bir yerde öğrencinin dolaşmadığı katta , Cuma günü boş bir odaya saklanıp Ce ile sigara içiyorduk..Dersimiz yoktu ..tesadüfe bakın ki alt kata inen Müdür Bey dumanı görmüş..Kapıyı bir açtı..Bizi bir azarladı bir azarladı …çok utandık..

Öğrencileri azarlıyorum sigara içince , kendim ne yapıyordum !!!

Dün akşam 19:00’da son sigaramı yaktım ..Bi daha paket almıyacağıma karar verdim…Açıkcası Pazartesi sabahı bakkaldan paket almamak için yarın sabah baya zor olcak benim için..Yarın sabah için bana dua edin ..Dua bekliyorum..

Bakalım kaç gün dayanabileceğim..

a)akupunktura mı gitsem
b)eczaneden 65 milyona ilaç mı alsam
c) kola yapıştırılan nikotin bantlarından mı alsam

d) irademe ve nefsime sahip mi çıksam
e) Ce’den ve grupça takıldığım arkadaşlarımdan bi süre uzak kalmalıyım , ühüüüüü

Dua edin tamam mı bana…

Hiç yorum yok: