17 Şubat 2012 Cuma

EVVELSİ GÜN, DÜN, BU GÜN

17.02.12 , Cuma (bu gün)

Mutlu ve yalnızdım . İçimde sonsuz bir huzur vardı . Yaşam sevinci dolu bir haldeydim. Hakır hakır gülesim geliyordu içimden.

Sabahtan Şişli’de stajdaki öğrencilerin yoklamasını almaya Şişli’ye gittim.

Öğleyin 12:30’da Okula gittim derslerimi çok güzel anlattım. Saat 16’da istiklal marşı töreni yapılacaktı . Öğrencileri toplamıştık hepsini. Vır vır vır konuşup duruyorlardı. Müdür Yardımcımız sessiz olun diye çok bağırdı. Öğrenciler bi garip yaniii…. Beş Dakka susta evine git .. nereye gitceksen git…5 dakka çeneni tut yani..

Herneyse yanımda durmadan konuşan bir kız vardı.. Rahat , Hazır ol yine konuşuyor.. Hazır ol dendimi bari konuşma!
”Sus 2 dakka” dedim . Bana ne cevap verse beğenirsiniz . Adım şu, soyadım bu, numaram bu , şu sınıfta öğrenciyim …Disipline mi vereceksin , ver dedi. Ben çok nazik bir şekilde söylemiştim susmasını ..Şöyle bir tepki bekliyordum .. “Özür dilerim öğretmenim bir daha yapmayacağım”

Hem vallahi , hem billahi şuna bi çakayım dedim..5 kardeşi…Sonra içimden “La Havleeeeee” dedim ..Ama sinirlerim zıpladı…Yahu ben öğrenciyken İstiklal Marşında gözlerimden yaş gelirdi…Tören sırasında elinde cep telefonu mesajlaşan öğrenciler de garip yani..Sana mesajlaşma diyen varmı , mesajlaş ama törenden sonra …

Önce disipline çok meraklısın ..vereyim disipline dedim..Sonra değmez ! Bu odun anca bu kadar olur ..başkada insanlık bekleme bundan dedim…Sadece erkekler değil bayan öğrencilerde öküz oluyor bazen…ben kabalığı hep erkek öğrencilerden beklerim . Ayol ne bu? Vallaha anlamadım bi şey.. kesinlikle bu kızlar bizim zamanımızın kızlarından farklılar..Kız denen şey ince ve nazik olur ..Bunlarda incelik , nezaket , kibarlık hiçbir şey yok


16.02.2012 , Perşembe (Dün)

Sabah kalkamadım yataktan . Soğukta üşümüşüm gerçekten. Karalahana canım çok çekmişti.Pazara çıkmak istemedi canım. Okuldan çıkıp pazarda dolaşacak efor harcayacak güç kalmamış demekki bende ..Perşembe günü ..


15.02.12 , Çarşamba (evvelsi gün)
Her çarşamba günü olduğu gibi , dünde(çarş) okulda nöbetçiydim..Sabah 07:30'da okula damladım.Üstümü hazırlanıp bu haftaki görev yerim bahçeye bi çıktım.Soğuk ama çok güzel bir hava vardı.İçime derin derin çektim.Çok soğuk olduğundan 5 dakka sonra içeri kaçtım.

Dersler başladı.Benimde ilk 4 saat dersim vardı.Bu hafta seda yine uyuyakalmıştı.Bu kız öğrencimiz sabahlara kadar uyumuyor ,sabahta okula gelemiyor.Bi çözüm bulamadık ona.Neyse kendisi isteyecek, biz ne yapabiliriz ki onun yaşamında !

Ders proğramları değişmiş normalde Cuma günü işlediğim ders bu güne konduğundan sınıf başkanı "hocam gelmiyor musunuz?" dedi.Neden dedim."Dersiniz bize !" Kalktım lab'a gittim. Neyse ki bildiğim , sular seller gibi anlattığım konuydu.Bu salvoyu da böyle atlattım .

Öğle arası erkek öğrenciler o soğuğa rağmen bahçeye çıktılar . Kız öğrenciler tavuk gibi içerden kıpırdamadılar nedense. Doğrusu bahçeye az öğrenci çıkınca ben rahat ediyorum tabii Erkek öğrenciler bahçede koca koca adam oldular , habire koşuşturuyorlardı . Çay almaya ofise gittim . Bi kıyamet koptu çay içmeye fırsart oluyormu ki !

Bir erkek öğrenci bayılmış , arkadaşları kucaklamışlar taşıyorlar . Çocuğun suratını mosmor görünce aklım fink etti."Kesin bu ölmüş dedim"

Ne oldu , nasıl oldu ? Okul müd.Yard. ve diğer öğretmenler falan bi kalabalık oluştu.Bu arada 5 dakka sonra öğrenci hafif hafif gözlerini açtı . Derin bir nefes aldım.

Ayağı kayıp düştüğünü , gözünün karardığını söyledi. Müdür yardımcımız "bu soğukta bahçeye çıkmayın" diye azarladı .Herhalde korktuğu için azarladı böyle . Çünkü erkek öğrenciler kar,kış,kıyamet demeden bahçede koşarlar normalde.

Nöbetçi öğretmen olarak ben elektrikli ufoyu yaktım , öğrenciyi ısıttım. mercimek çorbası sipariş verdim içirdim. Öğrencimin rengi yerine geldi.Sonra annesini aradım , çocuğu evine gönderdim. (Annesi çok kabaydı) neyse işte.

Saat 13:30' da ilçeden görevlendirme ile seminere gittik. Konferansın yapıldığı salon buz gibiydi . Dondum , Bide nöbette bahçede donmştum … muzdarip kıvrandım . salondanda çıkamıyorum .Bütün protokol önümüzde . Konferans 5'te bittiğinde çok fenaydım. Konferansın konusu “Gelecek için İletişim” öğrenci ve öğretmen iletişiminin öneminden bahsettiler .

Dünyada yapılan bilimsel çalışmalardan bahsettiler . Bilim adamları araştırıyorlar . bense hergün iletişiyorum.daha kaliteli iletişim için kursamı gitsem acaba . NLP kursları çok modaya birkaç senedir .

Amaaan geldim 60 yaşına , Nlp uzmanı mı olcam bu yaştan sonra ..Eve donmuş halde geldim.Kombi yanıyordu ama elektrik sobasını yaktım . Koltuun üstünde uyumuşum.

Çarşamba böyle bir gündü işte…

Hiç yorum yok: