12 Ocak 2015 Pazartesi

DOLAŞMIŞIM ...

Hep olayları yaşadıkça ...Ve çözemedikçe ...Ve anlayamadıkça ..Dolaşmışım...



Karmaşıklaşmışım...

Ne olduğunu anlamaya , Olayların gerçek altta yatan nedenlerini bulmaya uğraşırken iyice kaybolmuşum... Yoksulluk neden var ? Bu dünyada olup bitenler nedir ? sormaktan vazgeçtim !

26 Aralık 2014 Cuma akşamı öğrencimin hayatındaki yoksulluk , fakirlik beni yıkıp geçmişti..10 - 15 gün boyunca düşündüm durdum...öğrencilerim için ne yapabilirm düşünüyorum...

Bi nebzede olsa hayatı kolaylaşır yavrucuğun inşallah...

Üzülmekten vazgeçtim ...Ağlamaktan vazgeçtim...Elimden ne gelirse yapıp bırakacağım !!!
...

3 Ocak 2015 cumartesi günü küçük ablamda aile toplantısı yaptık , sohbetimizi çayımızı içtik..

Kardeşim Murat'ın Kuranı Kerim Mülk süresinin ilk ayetinin tercümesini okuması ise en çok etkilendiğim mevzu oldu...Yüce Allahın "Hanginiz benim için daha iyi ameller yapacak , bunun için yarışacaklar " ...Valla bilmiyoru şu andaki müslüman toplumunda bi kaypaklık durumu söz konusu..

Müslüman toplumlar her konuda boşvermişlik , ciddiyetsizlik ve tembellik üzerelermi ...(Belki ben yanılıyorumdur inşallah)...

Sonrasında herkes kendi yaşamına , çoluğuna çocuğuna döndü...Evine yuvasına ...O huzur buldukları , sığındıkları çatıya - limanlarına ...

....

Geçenler de bi arkadaş toplantısından ayrılırken düşündüm ...Efendimizin(sav) selamlaşma vedalaşma sözlerini;

Sohbetler , toplantılar güzel de...İnsanın birbirini görmesi hal hatır sorması ...Sonra ayrılmak ,güzel değil beee...   içimde bırakıp gitme hüznü oluşuyor...Ayrılırken bazı insanlar sanki bok muşun gibi , işlevin bitmiş gibi  sana İyiakşamlar , Allahaısmarladık bile demiyorlar ...Ben gidip  "iyi akşamlar , Allahaısmarladık " diyorum ve vedalaşma kucaklaşmasını gerçekleştiriyorum...

Ben çok dikkat etmişimdir ...Son vedalaşmalarda insanların tavırlarına...Bazen o insan bana nasıl tavır sergiliyorsa bende aynını uyguluyorum...Kıçımı aynen onun yaptığı gibi dönüveriyorum..Amma da gıcığım haaaaaaaa....:)))  herşeyi de ince ince incelemesem olmaz yani :))) Sanki kendim bi haltmışım gibiii  :)))  Bazen karşımdaki kişi bana bi uygulama yaptıysa aynısını neden yaşatmaya çalışıyorsam...Gidip bunu konuşmam gerekir onunla halbuki...İslamiyet  "git konuş diyor"

Halbuki peygamber efendimiz(sav) dostluklarda , akrabalıklarda ve arkadaşlıklarda selamlaşmak vedalaşmanın önemini ne kadar da vurgulamış...  Selamlaşmak ve vedalaşmak üzerine bi ton hadisi var efendimiz(sav)'in....

Bu islamiyet ne ince bi şey bee...Okudukça inceledikçe ne ağır bi şey beee....Okumasan bilmesen ...

Geç ÖKÜZ gibi dangur dungur yaşa git..O ona selam vermişte ...yok selamı nasıl vermişte... İslamiyet bunları bile düzene sokmuş...Ama insan düşüncesiz Öküzün teki olduysa o zaman da işte sosyal yaşamda yaşayıp takmadan gidiyor...

Akışına bırakıyorum...Hakkımda hayırlı olsun Herşey...Hepimiz İçin Yüce Allah yardımcımız olsun.!

Hiç yorum yok: