18 Aralık 2012 Salı

SALI AKŞAMLARI


Yapılacak ne çok şey oluyor...Sabahtan akşama kadar ders anlatıyorum...Eve  Yatsı ezanıyla giriyorum... Tabi enerjim düşük oluyor...Eve insanın pek enerjisi kalmıyor galiba...Bıldırcunlarumm

Sabahtan kalktım ev çok soğuktu...Bir bardak çayla içimi ısıttım...artık sabahları zor kalkıyorum nedense ..Daha doğrusu kalkamıyorum...Sonra biraz ders  yapayım dedim salon buz kesmişti...Kombiye baktım  yık demiyor...anlamadım tabi neden...

Kitabı defteri toparladım ...Çantamı yüklendim , okula doğru yola çıktım...Şok markete gittim...3.99'a mandalina mı olur diye ordan çıktım...söylene söylene okula vardım..

Öğretmenler odasına girdiğimde herkesin bi derdi olduğunu anladım...herkes kendi derdindeydi..Bi kaç samimi arkadaş bi köşeye çekilmişler konuşuyorlardı...Bu yeni gittiğim okulda farklı dertler , farklı çalışma temposu var...Gerçekten değişik bir ortam, farklı bir dünya...Herkes dersine giriyor çıkıyor , kimsenin kimsenin yüzüne bakacak , merhaba diyecek , Hal hatır soracak zamanları yok...

Oturup nasılsın diyemiyorlar bile ! Önceki çalıştığım okulda demekki bol keseden  atıyormuşuzz...Bu yeni okulumda 2000'e yakın öğrenci kitlesi var ve öğretmenler gerçekten perişan bi durumdalar...

Bu gün Ruh Sağlığı Nasıl Korunur? konusunu işliyorduk...Bir öğrenci söz almak istedi..."evet" seni dinliyoruz dedim...Anlatmaya başladı ..Rüyalardan kabuslar görerek kalktığını , annesini bıçaklamak istediği için psikoloğa gittiğini anlattı...Bazı şeyleri buraya yazamıyorum ama "Vallahi billahi ödüm koptu" En sonunda da doktorun verdiği ilaçları içmediğini , doktordan da nefret ettiğini söylemesin mi? Hocam benimle ilgilenirmisiniz dedi? "Kızım doktora git , Psikolog ve psikiyatrisler bu konunun eğitimini almışlar , bense sadece bir öğretmenim , basit okulla ilgili problemlerine çözüm bulabilirim..yada sen önce rehberlik servisiyle bi konuş bakalım dedim" . Allahım başıma ağrılar girdi...

Henüz lise 1. sınıftalar ama türlü türlü dertleri var...Ben hatırlıyorum tek derdim ders çalışmak ve kitap okumaktı...Bunlarda acaip dertler  var...

Birde yeni neslin para harcama problemi var..Elleri dolu dolu bunların...Ben hatırlıyorum ortaokulda sadece çubuk kraker alabilecek paramız olurdu...Oda haftada bi kere alırdık..Arkadaşım Gülüşan'la cıp cıp bir tane bir tane  her tenefüs hesaplayarak yerdik , paketin içindekileri..

Şimdiki zamanın gençlerini zor oldukları kesin...Acıyorum bazen öğrencilerime , bazen  onlara kızıyorum...

Farklı bir ortamada , farklı bir okulda , farklı öğrenci profilleriyle başbaşayım...Şükürler olsun Allahaki sağlığım yerinde gücüm var problemlerle başedebilecek...

ee daha ne olsun...Bugünde böyle geçti işte...Ben çay içmeye gidiyorum bıldırcunlarummm..iyi geceler

Hiç yorum yok: