24 Nisan 2012 Salı

LALE ve SÜMBÜL SEZONU BİTTİ ...

    Biliyorsunuz Türk milleti olarak lale ve sümbüllere ayrı bir önem atfederiz.. Hatta Bazı zamanlara ismini bile bu çiçeklerle isim veririz.. Lale bize yaratıcımız Allahı ... Gül ise sevgili peygamberimizi hatırlatır .. Bu iki çiçeğin özel anlamları vardır bizim belleğimizde...

  
     Kardeşim Adem bundan 4 sene önce İstanbul Lale Şenliği'nden bana Lale soğanı hediye etmişti..Bende ne kadar uğraştıysam o bir tanecik Lale Soğanımı canlandıramadım...Çok fazla su verdiğimden olsa gerek soğanım çürüyüverdi.. Biraz üzüldüm açıkcası ..
  
    Bu sene Bir alışveriş merkezinde tanesi 1.95 Tl ' ye laleler ve sümbüller görünce büyük bir sevinçle alıverdim..

   Sadece bir tanecik Sümbül bütün mutfağıma ve giriş antremi dolduracak kadar güzel kokular saldı.. Kapıdan içeri adım attığımda hemen bir Sümbül kokusu ile karşılaşıyorduk.. Mis gibiydi..
  
    Lale ise markette yaprakları sararmıştı ve ölmek üzereydi.. Zavallıya acıdım onu aldım , eve götürdüm...Fakat onun hiç kokusu yoktu .. Hiç kokmuyordu o ...Sentetik miydi ne?
Neticede Allah ömür verirse 2013 ' te bu soğanlar yine çiçek verecekler inş.

Hiç yorum yok: