5 Kasım 2014 Çarşamba

ÇÖZÜM ODAKLI ÖĞRENCİ KOÇLUĞU

Nerdeyse üzerinden 15 gün geçti ama konu hakkında yazmayı ancak başarabiliyorum.

Her sene olduğu gibi bu sene de Sınıf Öğretmenliği görevi verildi..Bu seneki sınıfım 12.sınıf öğretmenliği...12.sınıf öğrencilerinin sınıf öğretmenlerinden beklentileri azalmış gibi görünsede onların problemleri değişiyor tabiki..

26 Ekim 2014 Pazar günü Psikoterapist ve Uzman Psi.Danş. Mustafa İŞLEK ve Drama Eğt. Danş. Zafer ŞARLAYAN tarafından Çözüm Odaklı Öğrenci Koçluğu eğitimi verildiğini arkadaşımdan duymuştum.Öğrencilerime , kendime  ve etrafıma daha faydalı olurum , bilgilerimi geliştiririm diyerek hadi bende gideyim dedim.. Pazar sabahı kalktım gittim.


Eğitim 1 gün sürdü...Sabah 09:30-16:30 arasında ...Öncelikle konuşmacılar ön konuşmalarını yaptılar.Kendilerini tanıttılar . Sonra aşama aşama Çözüm Odaklı Koçluk hakkında bilgi verdiler.

Dogrusu benim yıllardır yaptığım işlemleri bir sisteme oturtulmuş hali gibi geldi bana ...Ben bunu yıllarca yaptığım halde sistematik değil o anki okulun ve sınıfın durumuna göre yapıyordum..

Zaten Mustafa Beyde Çözüm Odaklı Koçlukta 3 aşama olduğunu  , 2. kısmı olan 1.GÖRÜŞME kısmında aşamaların farklı sıralamada olabileceğini söyledi...

İşte ben bu sıralamayı farklı şekilde , yıllardır yapmıştım ama isminin Çözüm Odaklı Koçluk olduğunu ve bunun bir sistemi olduğunu bilmiyordum.

Senelerdir sınıf öğretmenliği yaptığım halde öğrencilerimin sorunlarını bi şekilde çözdüm..Hatta Rehberlik servisine geçen sene ilk defa öğrenci gönderdim..Onu da korkudan gönderdim çünkü öğrencim kendine (bedenine) zarar veriyordu..Aman kendine bi şey yapar sonra neden rehberlik servisine haber vermedin ?  diye problem yaşarım diye , korkudan rehberliğe yönlendirdim.

Sınıf öğretmenliği  dersten daha zor...Dersine hazırlan ..anlat..takip et..değerlendir...Fakat Rehberlik dersinde bazan bana hafakanlar basıyor...Öğrenciler problemleri bi anlatmaya başlıyorlar ufff...

Bir öğretmen arkadaşım "sen durmadan konuş yoksa, onlar konuşursa hapı yutarsın!" demişti..Fakat ben öğrencim konuşsun iyice rahatlasın istediğimden konuşmanın sonunda öğrenci rahatlamış bana hafakanlar basmış olur genelde.(tabi öğrenci problemlerini yazamıyorum buraya bazıları travmatik )

Bir kaç senedir Başarılı insanların hayatlarından bahsediyordum .. Çocuklarda etkilide oluyordu ..Çözüm Odaklı Koçlukta Anadolu Bilgelerinden bahsedilmesi ilgimi çekti(sonraki yazımda bunu irdelemek istiyorum)Sorunlara değil GELECEĞE odaklanma gerektiği eğitimde tekrar tekrar vurgulandı!

Mustafa İşlek  & Zafer Şarlayan'ın kitabını okuyarak kendimi biraz daha geliştirmek istiyorum . Zaten bildiğim , yaptığım şeyler ..Bakalım bu konuda ilerleyebilecek miyim?

Kitabı buradan aldım .. Okumaya başladım ..İlerledikçe , okudukça ve bu konuda yaptığım çalışmalarımı bir yazı demeti halinde günlüğümde paylaşmak istiyorum.

Bu seneki 12.sınıflarıma  en iyi şekilde  koçluk , rehberlik yaparak süreci tamamlamak istiyorum.

Hiç yorum yok: