1 Eylül 2013 Pazar

KARNIYARIK

Yapımı zor ama yemesi zevkli olan bu patlıcan yemeğini gelinimiz Selda 'dan öğrendiğim şekilde yaptım..Hiç zorlanmadan yaptım hemde ...

Eskiden patlıcanları kızartana kadar yağ tavada yüzüme patlar çatlar , Kan ter içinde kalırdım..Birde tüm mutfak yağ içinde kalırdı.. Yemeği yapana kadar mutfak batar , bi tonda bulaşık çıkardı..Korkudan yapmazdım , Senede 1 defa yapar geçerdim.

Gelinimiz Seldanın verdiği tarifi  kolaylığı açısından ,  hemde daha  az yağ çektiğinden çok beğeniyorum.Hazırlaması çok kolay gerçekten...


Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suda 10-15 dak. bekletip bi tepsiyi azıcık yağlayıp fırında 25-30 dk. 180 C 'de kızartıyoruz.

İçini herzamanki gibi hazırlayark pişiriyoruz.
Kıymasını soğanla kavurup tuz , baharatını katıp patlıcanların karnına dolduruyoruz.

Üstünede 1 kaşık salçayı zeytin yağında hafif kavurup ,su ile açtıktan sonra patlıcanların üstüne gezdiriyoruz..Fırında 10-15'  pişirip ...Afiyet olsun şekerim ..yani..

Hiç yorum yok: